Proteklog vikenda Šibensko-kninska županija i Grad Šibenik bili su mjesto okupljanja ronilačke struke i zaljubljenika u more i podmorje s ciljem razmjene znanja i iskustva s relevantnim stručnjacima iz različitih područja i segmenata rada koje je objedinio IV. Hrvatski ronilački kongres, u organizaciji Agencije Plava promocija, u suradnji s Ronilačkim klubom HRVI Nemo-Adriatic.
Tijekom dva dana trajanja kongresa, sudionici su imali priliku sudjelovali na brojnim, edukativnim i zanimljivim panelima i predavanjima, dok je treći dan održana ekološka akcija čišćenja podmorja "Eko patrola Šibenik" u uvali Minerska i uvali Škar, a sudjelovalo je više od 50 ronioca iz Hrvatske i Slovenije.
Razvojem ronilačkog turizma dolazi do porasta nesreća, havarija i nezgoda te je upravo ovaj kongres okupio službe spašavanja na jednom mjestu, uključujući Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatsku vatrogasnu zajednicu, Službu spašavanja unutar slovenskog ronilačkog saveza, Rangere Javne ustanove Priroda Šibensko-kninske županije, Red bull air race rescue i Područni ured civilne zaštite Split kako bi zajedničkim akcijama djelovali po isti modulima.
"Ronjenje u vatrogastvu je jedan izazov i potreba kako bi se spasili ljudski životi i imovina na moru, rijekama i jezerima. Sustav vatrogastva je samo prošle godine imao 124 intervencije na rijekama, morima i jezerima. Najvažnije je da vatrogasci izlaze u prvoj minuti, da su opremljeni s čamcima i ronilačkom opremom te je bitno istaknuti suradnju s ronilačkim klubovima, interventnom policijom i sa svima u sustavu koji se bave ronjenjem jer razmjena iskustva daje jednu novu vrijednost. Ovaj kongres je nadogradnja sustava zbog razmjene iskustva, a i prilika da se upoznamo s novom ronilačkom opremom", istaknuo je Slavko Tucaković, državni tajnik u Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici i glavni vatrogasni zapovjednik.
Plava promocija
"Ronjenje je prepoznato kao jedno od dijela sportskog i rekreativnog turizma kako u strategiji tako i u Nacionalnom i Akcijskom planu te svim aktivnostima koje Ministarstvo turizma i sporta radi te rado podržavamo sve aktivnosti vezane uz promociju ronjenja kao turističkog proizvoda,. Ronioci su izuzetno dobro gosti, prije svega izvanpansionski potrošači što produžuje sezonu, a ovaj kongres daje uvid kako možemo poboljšati segment ronilačkog turizma i kako bi sinergijski mogli djelovati" rekla je Jelena Šobat, načelnica sektora za posebne oblike turizma, analitiku, inovacije i održivi razvoj u Ministarstvu turizma i sporta.
Plava promocija
Partner kongresa je Hrvatska turistička zajednica, te je Dubravko Šimenc, voditelj proizvoda outdoor, cikloturizma i sportskog turizma u odjelu za razvoj turističkih proizvoda u Hrvatskoj turističkoj zajednici zaključio kako je ronjenje velika perspektiva jer se može provoditi tokom cijele godine, te je istaknuo ronilačke destinacije kojima Hrvatska obiluje, uključuju arhipelage, potopljene brodove koji privlače turiste diljem cijelog svijeta, a Hrvatska ima i svjetske rekordere u ronjenju koji promiču hrvatski turizam.
Tijekom trajanja kongresa vrhunski stručnjaci obrađivali su brojne teme iz područja ekologije, sigurnosti u ronjenju, medicinskih aspekata ronjenja te razvoja ronilačkog turizma, a osim toga razgovarao se o važnosti edukacije novih generacija ronioca te o ulozi ronjenja u zaštiti podvodnog svijeta.
Plava promocija